CITROËN: 100 METŲ DRĄSOS IR NOVATORIŠKŲ SPRENDIMŲ 

CITROËN ISTORIJA IR TRADICIJOS

Nuo 1919 metų prekės ženklas „Citroën“ išsiskiria drąsiais sprendimais ir žmogiškųjų ryšių puoselėjimu. Istorinis markės paveldas viršija 100 metų, kai kurie modeliai (iš daugiau nei 300) visam laikui pakeitė automobilių pramonę. Kviečiame pasinerti į išskirtinę istoriją, prasidėjusią nuo talentingojo André Citroën vizijos.

 

CITROËN LOGOTIPO ISTORIJA

Kodėl būtent ševronai? 1900 metais Lenkijoje André Citroën įsigijo ševrono formos pavaros patentą. Tokie krumpliaračiai naudoti malūnuose. Šių detalių gamyba ir pardavimas klostėsi itin sėkmingai. 1919 metais pradėjęs gaminti automobilius André Citroën logotipu pasirinko sėkmę atnešusius dvigubus ševronus.

VISKAS, KĄ TURĖTUMĖTE ŽINOTI APIE CITROËN

1919 ANDRÉ CITROËN
Kūrybiškumas. Technologijos. Ryžtas. 1919 metais André Citroën pristatė „Citroën Type A“ ir pradėjo netikėtų įvykių kupiną jo pavarde pavadintos markės istoriją. 
1921-1922 CITROËN PAVADINIMAS DANGUJE

1922 metais Paryžiaus danguje parašyta „Citroën“ 

„Citroën“ gamą papildė antras modelis – naujasis B2.

Markės pristatymas buvo drąsus ir kūrybingas. Skelbdamas apie septintosios Paryžiaus automobilių parodos atidarymą pirmą kartą lėktuvas dūmais danguje išraižė markės pavadinimą. „Citroën“ prekės ženklas Paryžiuje visuomet buvo labai svarbus.

Šioje parodoje įvyko pasaulinis „Citroën 5HP“ debiutas.

Paryžiaus automobilių parodoje įvyko pasaulinis „Citroën 5HP“ debiutas.

 
1922-1924 ŽYGIS PER SACHAROS DYKUMĄ IR EKSPEDICIJA AFRIKOJE

Norėdamas atkreipti dėmesį į 1922 metais pristatytų automobilių su galiniais vikšrais privalumus André Citroën nusprendė išsiųsti juos į kelionę per Sacharos dykumą.

1924 metais „Citroën“ pagamino 50 tūkst. transporto priemonių. Pristatė B10 – pirmąjį automobilį, kurio kėbulas pagamintas vien tik iš plieno. 

„Citroën“ surengė ekspediciją, kurios metu iš šiaurės į pietus pervažiavo visą Afrikos žemyną. 

 
1925 CITROËN PAVADINIMU NUŠVITĘS EIFELIO BOKŠTAS
Išskirtinė „Citroën“ reklama ant Eifelio bokšto švietė nuo 1925 iki 1934 metų. Didžiulėms 30 m aukščio raidėms prireikė 250 tūkst. lempučių ir 600 km laidų. Žinomam amerikiečių pilotui Charles Lindbergh, perskridusiam Atlanto vandenyną, šis užrašas tapo nusileidimo vietos orientyru. 
1926-1930 CITROËN B14 IR B15, C4 IR C6 PARYŽIAUS AUTOMOBILIŲ PARODOJE

„Citroën“ pristatė prabangų masinės gamybos modelį B14 ir pirmąjį prancūzišką komercinį automobilį uždara kabina B15.

1929 metais „Citroën“ pradėjo gaminti pirmąjį greitą prancūzišką sunkvežimį C6 1. Rinkoje debiutavo ir komercinė C4 versija C4F.

 
1931 GELTONOJI EKSPEDICIJA AZIJOJE
Praėjus penkeriems metams po ekspedicijos Afrikoje „Citroën“ surengė dar vieną įsimintiną žygį. Jokių ribų nepaisanti kompanija užsibrėžė tikslą įveikti Aziją nuo Beiruto iki Pekino. 
1932-1934 CITROËN ROSALIE IR TYPE 7A

Naujas C4G ir C6G modelių variklių tvirtinimo būdas sumažino vibracijas.

„Citroën“ pradėjo „Rosalie“ serijos automobilių gamybą. Paryžiaus automobilių parodoje pristatyti 8CV, 10CV ir 15CV modeliai.

1934 metų akcentai: inovacijos, saugumas, komfortas ir efektyvumas. 

„Citroën“ pristatė „Type 7A“.

 
1935 CITROËN SUSIDURIA SU FINANSINĖMIS PROBLEMOMIS
„Traction Avant“ debiutas rinkoje neišsprendė kompaniją kamavusių rimtų problemų – „Citroën“ negalėjo vykdyti finansinių įsipareigojimų, tad kreipėsi į pagrindinį kreditorių, kompaniją „Michelin“, prašydama panaikinti skolą. To užteko, kad gamintoja vėl atsistotų ant kojų. Mirė André Citroën. Kompanijai vadovauti pradėjo Pierre Boulanger. 
1936-1939 CITROËN TRACTION, 15 CV IR NAUJI DEGALAI

Paryžiaus automobilių parodoje „Citroën“ pristatė 11 MI – pirmąjį pasaulyje lengvąjį automobilį dyzeliniu varikliu.

Priekiniais ratais varomų prabangių automobilių „Traction Avant“ gamą papildė modelis „15-Six“.

1939 metais „Citroën“ pristatė komercinį automobilį TUB (pranc. Transport Utilitaire série B).

Komerciniai modeliai „Type 23“ ir „Type 45“ nuo to laiko buvo varomi ir dujomis.

 
1945-1947 CITROËN JAVELO GAMYKLOS ATSTATYMAS

1945 metais atstatyta Antrojo pasaulinio karo metu subombarduota Javelo „Citroën“ gamykla.

Spalio mėnesį vykusioje Paryžiaus automobilių parodoje „Citroën“ pristatė tris modelius: 11B (taip pat žinomą „11 Normale“ pavadinimu), 11BL („11 Légère“) ir „15-SixG“. 

1947 metais pristatytas modelis „Type H“.

 
1948-1953 CITROËN 2CV DEBIUTAS

Paryžiaus automobilių parodoje publikai pristatytas modelis 2CV, kurio įvairių modifikacijų iki 1990 metų liepos 27 dienos iš viso buvo pagaminta daugiau nei 5 milijonai.

1949 metais pristatytas modelis „Type HZ“, o 1950-aisiais – furgonas 2CV.  1953 metais komercinis automobilis „Type 55“ pakeitė senesnį „Type 45“.

 
1955-1958 CITROËN ID19 MONTE KARLO RALYJE
1955 metais „Citroën“ pristatė modelį DS, kuris atrodė lyg iš mokslinės fantastikos filmo. „Citroën“ pradėjo pirmojo priekiniais ratais varomo 46 CDU sunkvežimio gamybą. 1957 metais gamą papildęs ID19 nugalėjo Monte Karlo ralyje. Po tokio sėkmingo debiuto „Citroën“ aktyviai įsitraukė į automobilių sportą. 
1960-1969 CITROËN AMI 6, DYANE, AMI 8
1960 metais Bretanėje pradėjo veikti nauja Rennes La Janais gamykla. Tuo pat metu Europoje debiutavo „Ami 6“ modelis, o 1964-aisiais pristatyta jo versija universalo kėbulu. Tarp 2CV ir „Ami 6“ modelių „Citroën“ gamoje 1968 metais įsiterpė „Dyane 6“. Tais pačiais metais pristatytas „Citroën Mehari“, o 1969-aisiais – „Ami 8“. 
1970-1974 CITROËN SM, GS IR CX

Pagaminti vos 267 ribotos serijos „Citroën M35“ automobiliai. 1968-aisiais susitarus su „Maserati“, po dvejų metų rinkoje debiutavo „Citroën SM“.

Paryžiaus automobilių parodoje pristatytas „Citroën GS“ išrinktas 1971-ųjų „Metų automobiliu“. 1974 metais tai pakartojo „Citroën CX“.

 
1976-1979 CITROËN LN, LNA IR VISA

Paryžiaus automobilių parodoje pristatytas „Citroën LN“

1976 metais „Citroën“ pristatė universalą CX, o Paryžiaus automobilių parodoje debiutavo modelis LN. 

1978 metais pasirodė pagal „CX Prestige“ ir „Dyane“ sukurtas naujas kompaktiškas komercinis automobilis „Acadiane“.

1978 metų Paryžiaus automobilių parodoje „Citroën“ pristatė du naujus modelius: LNA ir „Visa“.

1979 metais „Citroën“ pradėjo gaminti visureigį „Méhari 4 x 4“.

1979 metais „Citroën“ pradėjo gaminti „Méhari 4x4“ visureigį.

 
1980-1987 CITROËN BX IR CITROËN AX
1980 metais rinkoje pasirodė „2CV Charleston“, o 1981-aisiais – „Visa II“. „Citroën“ pristatė naują lengvąjį komercinį automobilį C25. 1982 metais „Citroën“ pirmą kartą parodė BX modelį ir du kompaktiškus komercinius automobilius – C15 E ir C15 D. 1986 metų Paryžiaus automobilių parodoje „Citroën“ pristatė AX, o dar po metų dvi sportiškas šio modelio versijas – „AX Sport“ ir „AX GT“. 
1989-1994 CITROËN XM IR RALIS PARYŽIAUS–DAKARAS

1990-aisiais „Metų automobiliu“ išrinktas „Citroën XM“ iš viso pelnė 14 tarptautinių apdovanojimų. Pirmą kartą pristatyti elektriniai komerciniai modeliai C15 ir C25. „ZX Rallye“ vairavęs Ari Vatanen laimėjo 13-ąjį ralį Paryžius–Dakaras.

Ženevos automobilių parodoje publikai pristatytas „Citroën ZX“. 1993 metais debiutavo modelis „Xantia“.

1994 metų Ženevos automobilių parodoje pristatyti „Citroën“ modeliai „Jumper“ („Relay“) ir „Evasion“ („Synergie“).

 
1995-1998 CITROËN SAXO , BERLINGO, XSARA

1995 metais „Citroen“ pristatė kompaktišką furgoną „Jumpy“ („Dispatch“). 1996 metais debiutavo „AX Electric“ ir buvo pristatytas naujasis „Citroën Saxo“.

Rinkoje pasirodė „Citroën Berlingo“ ir „Berlingo Multispace“. 1997 metais gamą papildė „Citroën Xsara“ modelis.

Šimto metų jubiliejų minėjusioje Paryžiaus automobilių parodoje „Citroen“ pristatė „Xsara Picasso“.

 
2000-2004 CITROËN PERGALĖS PASAULIO RALIO ČEMPIONATE

2000 metais pristatytas „Citroën C3 Pluriel“, o 2002-aisiais debiutavo C8.

2003 ir 2004 metais „Citroën“ ekipažas Sébastien Loeb ir Daniel Elena laimėjo Pasaulio ralio čempionatą (WRC).

2004 metų Paryžiaus automobilių parodoje „Citroën“ pristatė C4 hečbeką ir kupė, naująjį C5 hečbeką bei universalą, taip pat C3 modelį su „Stop&Start“ sistema.

 
2005-2008 CITROËN C1, C6, GRAND C4 PICASSO, C-CROSSER

2005 metais „Citroën“ pradėjo gaminti naująjį C1, o Ženevos automobilių parodoje pristatė C6 modelį.

2006 metais „Citroën“ pasirodė „Grand C4 Picasso“, 2007-aisiais „Citroën“ – „C-Crosser“, pirmasis kompanijos SUV modelis.

2008 metais debiutavo C5, „Citroën“ pradėjo gaminti „C3 Picasso“ ir „Nemo Combi“.

 
2009 NAUJOJI CITROËN TAPATYBĖ

Vasario 5-ąją, kompanijos įkūrėjo gimimo dieną, „Citroën“ atskleidė naująjį markės įvaizdį.

2009 metų Frankfurto automobilių parodoje pristatytas naujasis „Citroën C3“. 2010 metais Briuselyje debiutavo „Citroën C-Zéro“, o Paryžiaus automobilių parodoje – C4.

„Citroën“ pristatė didesnio pravažumo „C4 Aircross“ versiją bei C4 sedaną. Debiutavo ekonominės klasės sedanas „C-Elysée“.

 
CITROËN ŠIMTMETIS
„Le Rassemblement du Siècle“ (liet. šimtmečio susitikimas) buvo svarbiausias „Citroën“ šimtmečio šventės renginys, vykęs La Ferté-Vidame komunoje nuo penktadienio, liepos 19-osios, iki sekmadienio, liepos 21-osios. Neeilinis įvykis sutraukė daugybę markės gerbėjų: per 3 dienas renginyje apsilankė per 60 tūkst. žmonių, o daugiau nei 10 tūkst. kolekcionierių užregistravo beveik 4200 istorinių „Citroën“ automobilių. Trečdalis apsilankiusiųjų – svečiai iš užsienio šalių. 

INTERAKTYVUS MARKĖS MUZIEJUS

Pasiruošę kelionei laiku?

Atraskite daugiau nei 50 kultinių modelių, dėl kurių „Citroën“ tapo tikra legenda. „Citroën Origins“ leidžia 360 laipsnių kampu apžvelgti kiekvieno automobilio vidų ir išorę. Pasinaudokite galimybe susipažinti su „Citroën“ istorija: nuo klasikinių „Citroën Type A“ kartos iki prekės ženklo stiprybę demonstruojančių sportinių bolidų bei koncepcinių modelių. Tokia patirtis padės susidaryti aiškesnį vaizdą apie markės ateitį.

 

CONSERVATOIRE: DIDŽIAUSIA PASAULYJE CITROËN KOLEKCIJA

„Citroën Conservatoire“ paveldo centras yra prestižinės markės istorijos lobynas. Čia laikoma didžiausia pasaulyje „Citroën“ automobilių kolekcija. Ekspozicijoje – daugiau nei 400 transporto priemonių, iš kurių dauguma yra idealios būklės.